Visby scoutkår växte under pandemin och har fått ny lokal

12 juni, 2022 av Stefan Nilsson
Fotograf: Alexandra Khalaim

Visby scoutkår mötte våren och sommaren i Kvarnstugan, på hällarna ovanför Visby hamn. När vi i maj höll årets kårstämma och invigning av den nya verksamhetslokalen kunde vi konstatera att kåren efter två års pandemi vuxit till över hundra medlemmar. Intresset för friluftsliv, äventyr och internationell gemenskap är fortsatt starkt på Gotland.

Scouterna är en global fredsrörelse som ger barn och unga möjlighet att utvecklas i en trygg miljö där alla får vara sig själva. Tack till alla ledare, funktionärer, föräldrar och sponsorer som gett oss möjlighet att stötta barn och ungas utveckling och genom scouting hjälpa unga att göra världen bättre. Vi välkomnar nu ännu fler engagerade vuxna som tillsammans med oss kan utveckla verksamheten vidare.

Ha en skön och härlig sommar!
Styrelsen för Visby scoutkår